Friday 16 November 2012

Macam2 ada

Hari ni rasa tak sihat sangat, banyak kali keluar masuk ladies...mual sungguh and sakit perut yg tak menentu...

Just nak catatkan sesuatu...kisah macam2 ada..

Ada 'seseorang' mengadu macam2 pada aku...complaint mcm2 pada aku...sedangkan aku puak berkecuali yang tak tahu menahu hal tu..nak tolong pun memang aku tak mampu...mampu mendengar rintihan hatinya sahaja..moga dipermudahkan bagi dia..

Ada 'seseorang' bercerita kebaikan suaminya pada dia..alhamdulillah..Allah beri suami yang baik pada dia...suami yg mampu membahagiakan diri dia..suami yg boleh diharap serba serbi...alhamdulillah...aku tumpang gembira bila mendengar kisah hidupnya...

Ada 'seseorang' menasihatkan ku..hehehhe..bila ku mengadu yg aku sering keletihan skrg..rumah berselerak, kain baju menggunung tinggi...sebab aku berbadan dua kini..semua tugas aku tak mampu nak buat...dalam tersirat dia mengingatkan ku secara lembut..."semuanya terpulang pada diriku, memang letih menjadi punca utama, tapi kalau aku berdikit menyelesaikan tugasan rumah, insyaAllah takkan berlarutan masalah rumah yang haru biru"....urrmmmm...maybe boleh dipertimbangkan nasihat itu...

Bukan niat aku nak cakap pasal orang...cuma aku nak quote kan yg macam2 ada dalam dunia ni..sekadar satu ingatan padaku... : )

No comments:

Post a Comment