Friday 15 February 2013

Jatuh

Simpan untuk tanda ingatan...Jumaat (08/02/2013)

Last friday, aku terjatuh, terlentang kat lantai...but the miracle thing is...tak sakit langsung...tak terkejut pun...rileks aje...alhamdulillahhhh...waktu tu abang ada dalam bilik masa tu...abang terkedu tengok aku jatuh...dah lah mengandung 7 bulan..buleh pulak jatuh mcm tu...

Al kisahnya...aku lunch ringan2 jek...sampai ke petang perut masuk angin...petang tu suruh abang balik awal...dia urut belakang...keluar angin satu badan...and muntahhhh...muntah kali ke 2 tu terlalu banyak, aku berlari nak ke toilet...jalan licin..terlentang depan pintu toilet....huhuhuu...mandi muntah lah jawabnya....wawawawa... Allah sayangkan aku, malaikat pelihara aku..terselamat dari sebarang musibah..tanpa sebarang kecederaan...

Dalam hati...sepanjang ari tu (Jumaat) aku selalu baca doa ni...duk asyik bernasyid2 masa drive, masa dalam lif, masa bila2 lah aku teringat...

BISMILLAHILLAZI LA YADURRU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDI WA LA FIS SMA'IE, WAHUWAS SAMI'UL 'ALIM. ... BISMILLAHILLAZI LA YADURRU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDI WA LA FIS SMA'IE, WAHUWAS SAMI'UL 'ALIM.

Bila ku google2..rupanya inilah khasiat ayat ni

Ertinya : Rasulullah s.a.w didengari berkata sesiapa yang berdoa : "Dengan nama Allah yang tiada dimudharatkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui" sebanyak 3 kali, maka ia tudak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehinggalah subuh esoknya, dan barangsiapa membaca ketika subuh 3 kali, ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehingga petangnya" (Riwayat Abu Daud, 4/323 ; At-Tirmidzi, 5/465 dan Ahmad ; Tirmizi : Hasan ) 

Rasanya lah...malaikat sentiasa pelihara kita kan kalau kita selalu ingat Allah..syahdu rasa hati ni...

Ya Allah, ampunkanlah dosa2 ku....

No comments:

Post a Comment