Tuesday 10 January 2012

En. Suami yg sangat baik hati

Sedikit bantuan yg amat besar maknanya telah dibuat oleh En Suami, mengubah letak atur perabot di ruang tamu, mengemas bilik belakang yg sarat dengan byk benda. Sehinggalah membuang barang-barang yg aku simpan konon2nya nak pakai nnt..hehehe.. Balik kerja semalam hati sangat tenang, tersenyum bila en.suami telah membantu mengemas rumah dgn bersungguh2. Alhamdulillah...

Setiap pasangan suami isteri itu saling lengkap melengkapi. Rumah tangga banyak pasang surutnya. Kadang-kadang bahagia, kadang-kadang bergadoh aje..tapi itulah pemanis rasa dlm mengharungi satu institusi keluarga. Selalu perkara yg remeh temeh pun boleh menyebabkan kita rasa nak marah. Cuma aku sangat bersyukur lepas mengaplikasikan Sabar itu pada Titik yg Pertama, byk tolerasi antara aku dan en suami. Sampai dia naik pelik, bila aku byk diam dan senyum aje bila dia menyakat tak tentu pasal..heheheh...kena tahan telinga...heheheh..

p/s : Sekurang-kurangnya bila aku balik rumah, hati aku sangatttttt bahagia..moga kebahagiaan ini diberkati Allah dan berpanjangan sentiasa...insyaAllah...

No comments:

Post a Comment