Thursday 19 January 2012

Kisah kereta saya

Semalam, berlaku satu insiden yg tak diingini..ada sorang minah tu, tergesel lah kereta ku, parking undur bontot agaknya...hasilnya jadi mcm ni...satu calar yg agak panjang, kemek sikit kat bahagian atas, calar pendek kat belah bawah...

Kesian kereta saya...huhu
Masa minah tu call aku bgtau dia tergesel kereta, aku dlm meeting..dia pun sms lah mohon maaf. Masa tu aku pun tak tau apa perasaannya, rasa terkejut jek sikit, marah pun tidak, gelak pun tidak, pitam pun tidak...tp masa tgk hasil geselan minah tu, adalah rasa sedikit kuciwa...sian kete aku..duk elok2 diam2 aje kat parking pun ada org langgar...so while driving that evening, memang fikiran aku menerawang aje...bukan apa... risaukan en hubby...sebab dia kan memang sayang sgt kereta aku tu...mesti dia akan bebel2 punya..

Tgh aku khayal melayan blues dengan kuasa Allah, depan kete aku ada sebiji kereta...jeng..jeng..jeng...
spt gambar di bawah..sungguh sadis lagi keadaan kereta ini...hancur bumper belakang, senget2 dah rupe kete ni...huhuhu...

Nampaknya terlalu sedikit dugaan yg Dia berikan pada ku...buat malu aje nak rasa2 frust...kalo jadi mcm mamat kat depan ni mesti lagi sakit hati dan jiwa raga nak menghandlenya...huhuhuhu...

Nabi sallAllahu ‘alaihi wasallam bersabda:
“Sesungguhnya besarnya pahala itu tergantung pada besarnya ujian.  Dan sesungguhnya apabila ALLAH Ta’ala mencintai sesuatu bangsa maka ALLAH menguji mereka; barangsiapa redha maka ALLAH akan meredhainya.  Dan barangsiapa yang marah, maka ALLAH akan memarahinya.” (HR at-Turmudzy)
Kesimpulannya, aku berjaya memaafkan si minah tersebut..dgn doa moga dia berhati2 next time...dan hasilnya...heheheheh..en hubby membebel pada aku...spt biasalah.. SABAR ITU PADA TITIK YG PERTAMA... blink..blink..heheheheh

p/s: kalo encik azam sedang membaca kisah ini, sila maafkan isteri encik..dia tak bersalah dalam hal ini..hehehehhe..en azam yg baik hati...

No comments:

Post a Comment