Monday 12 January 2015

Berubat di Sekinchan

Berubat di Sungai Burung, Parit 3, Sekinchan Selangor. (10.01.2015)

Berubat dengan Ustaz Sani.

Pelik cara berubat dengan ustaz ni. Aku ikhtiarlah mana yang patut. Kata ustaz ni, sakit aku ni disebabkan saraf dah rosak semasa melahirkan. Proses ceasearian yg merosakkan saraf. Sakit aku ni sakit seumur hidup. Masa dgr ustaz tu ckp mcm tu, rasa nak menitik air mata. Tapi bila kenang2kan kembali, ustaz tu hanyalah manusia biasa, Allah jua yg Maha Penyembuh segala penyakit dgn izinNya.

Ada a few nasihat yg ustaz tu bagi:
- Jangan minum MILO, makan mee kuning, pulut, tapai, sardin, betik, pisang
- Jangan suka khayal, fikir yang bukan-bukan.
- Jangan menyalahkan mahkluk halus.
- Jangan 'tuang' kerja, kena ikhlas bekerja sebab kita dibayar gaji
- Jangan suka minta simpati dgn suami, dengan keluarga, dengan kawan-kawan. (Sedih hati aku masa dia cakap mcm ni, kalau aku tak sakit takkanlah aku nak menyusahkan mereka)

Ustaz tu prescribedkan ubat untuk aku, ubat ni ustaz tu suruh cari di farmasi:-
1. Spironolactone - 25mg Ubat untuk lawaskan air kecil. (RM5.00 sepaket)
2. Stugeron cinnarizine - 25mg Ubat jika aku pening dan muntah2. (RM15.00 sepaket)
3. Perindopril erbumine - 10mg Ubat darah tinggi. (RM172.00 untuk sebulan) yang ni tak beli sebab mahal sangat..and seram plak kalo takde prescription dari doktor)-
4. Laxapro - 5mg - Ubat untuk antidepression - Kena order. Tapi tak order pun sebab seram plak nak mkn ubat2 mcm tu.
5. Piroxicam - Ubat Tahan sakit - Beli lah jugak - RM8.00

Mcm2 cerita yg aku dengar masa dlm bilik rawatan tu...huhuh..entahlah..nak percaya ker tak.

p/s: bagi sesiapa yg nak dapatkan rawatan dari ustaz ni... ni no hp pembantu ustaz, 013-3544688 (bob) ustaz tu tak letak no hp dia...no hp pembantu dia sahaja yg ada...


36 comments:

  1. assalamualaikum. boleh saya dapatkan contact number ustaz tersebut.

    sms/Whatsapp saya 0183242650 Rusdi
    tq

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum puan, boleh saya dapatkan no tel ustaz tersebut...sms/whatsapp saya 0126327345 @ 0192580977 zawilfikri.....terima kasih

    ReplyDelete
  3. salam....boleh SMS no H/P ustaz tu.
    Hafiz/ 012-6046932.

    tq....

    ReplyDelete
  4. As Salam..blh saya dapatkan no ustaz tersebut via sms/whatsapps

    Azhar , 016-2010910..

    TQVM

    ReplyDelete
  5. Skrg mcm mn keadaan akak. Sy pn bwk anak sy g sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan jodoh saya agaknya, saya masih lg sakit... :)

      Delete
    2. Dia doktor bukan ustaz. Bertukar profesion cara merawat pesakit. Ada sejarahnya. Setakat yang saya tahu, yang ikut 100% cadangan rawatan oleh beliau, alhamdulillah sembuh (dengan izin Allah).

      Delete
    3. Can any1 pls give address and nom ustaz itu....I nak bawa ayah I.. Kita dari Teluk Intan.lama cari details tapi xdapat...

      Delete
  6. Alhamdulillah setelah menerima rawatan dr ustaz..sy sembuh(izin allah)..sy ketumbuhan polip dlm hidung.

    ReplyDelete
  7. Untuk polip apakah harus operasi atau hanya minum obat saja? Biaya berobat nya berapa kalo boleh tau ? Terima kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. biaya berubat jika hanya periksa seikhlasnya biasa sy kasih Rm 20, operasi pun seikhlasnya ada yg kasih 100 ada yg 300, ada yg kurang dari itu

      Delete
    2. Pa dapur Jawa Indonesia nya di mana boleh komsul kah

      Delete
    3. Saya dari Indonesia boleh minta contak

      Delete
  8. alamat jl. parit 3, pantai sungai burung, selangor.
    dari arah kuala lumpur posisi setelah kulala selangor, sebelum sekinchan

    alhamdulillah sy sudh beberapa kali berubat ke ustad, ibu saya breast ca pun sembuh juga pengapuran lutut.

    suami pun telah dua kali operasi penyumbatan pembuluh darah. insya Allah bila kita ikuti kata ustad dn yakin sepenuhnya bisa sembuh dg kuasa Allah tentunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam saya nak tanya pengobatan nya macam mana untuk breast cancer? thank u

      Delete
  9. Apa dari pemerhatian saya yg baru saya ikut utk adik lelaki yg datang buat operation batin.
    1. Datang awal utk ambil nombor di hdpn tiang rumah ustaz ini utk datang berubat. Biasanya rawatan bermula lpas maghrib.. bermula yg tlh diberikan utk buat operation batin.. biasanya pasti dlm lingkungan 10 pesakit.. hbs yg ini baru trip pesakit2 yg biasa sahaja dirawat. Hasil bualbicara dgn isteri ustaz kalau utk dtg berubat biasa eloklah dlm pukul 10 mlm ke atas.. sbb mgkn tunggu lama yg pesakit buat operation.. bg saya ambil nombor awal.. pergilah mana2 dulu utk istirehat @ mkn.
    2. Biasanya ustaz ini akan mengaji dulu sblm perubatan dijlnkan.
    3. Mana2 pesakit yg dtg utk buat rawatan operation batin akan dipanggil terlebih dahulu dikumpulkan dlm ruang tamu rumah beliau.. yg akan biasa ambil purata dlm stgh jam ke 45 min mengikut sakit berat, kronik & biasa2 sahaja.
    Pesakit utk operation akan dipanggil seorg demi seorg dlm bilik yg bertirai rapat. Hanya ustaz tersebut dgn pesakit sahaja yg berada dlm bilik khas tersebut.
    4.Pemerhatian & pengamatan saya dapati ustaz tersebut membaca ayat2 alquran.. rasa tenang bila dengar. Tak tahu bg yg lain.
    5. Habis rawatan utk pesakit2 yg tlh didianogis utk operate batin, baru pesakit2 biasa dirawat.. kdg2 kala tghmlm baru dipanggil.. jadi kena sabar byk2.
    5.Byrn 10 utk minyak homeopathi, manakala yg lain seikhlas hati sahaja.
    6. Handphone & barang digital tidak dibenarkan bawa ke kawasan rumah ustaz ini.. Niaya je nanti sbb seorg buat hal hbs disuruh pulang semua.

    Jadi kesimpulan apa yg dpt semasa disana pd 18hb Ogos 2018.
    Ada yg sakit jantung dtg berubat nmpknya alhamdullillah.
    Yg saya nmpk sendiri depan mata seorg pesakit perempuan mmg uzur lemah dipapah 2 org bila keluar dr pintu nmpk sgt pesakit tsbt sedikit segar & blh bjln2 dgn baik..tp makan masa hampir sejam perawatan operation batin..
    Mmg lenguh tunggu..
    Saya dpt balik jam 10.30.. sbb adik lelaki saya giliran no. 3..

    Lg satu saya nmpk mmg ada kertas2 & kain putih yg disuruh bawa utk operate batin ada berlumuran darah di campak terus dlm tong sampah besar di tepi tirai..
    Adik saya ckp mmg ada rasa ditoreh2..

    Sekian itu saja yg dpt saya kongsi bersama.
    Kita hanya berikhtiar selebihnya Allah yg maha mengetahui utk kesembuhan..
    Jika yakin inshaallah...rata2 mmg ramai yg dtg berubat.

    Assalamualaikum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. adik saudari tu dah sembuh ke belum setelah berubat dgn ustaz tu ya?

      Delete
  10. Rawatan ini I utk yg beragama Islam aje,atau utk semua...Maaf cuma bertanya ...

    ReplyDelete
  11. Ustaz tu ada syarat x boleh bawak masuk hp ke dlm kan??

    ReplyDelete
  12. ustaz ni tulis nama ubat atas kertas kecik kecik ke ?
    kdg2 3-4 keping note kertas kecik kecik dia bagi kan ??
    pls confirm !
    sesiapa yg pernah pegi berubat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya,betul.saya xpernah berubat dgn dia, cuma kakak ipar dan biras sahaja yg pernah.dan mmg itu yg diorg cerita pun.

      Delete
    2. Bole sape2 bagi alamat umah ustaz sani? Tq so much

      Delete
    3. Diorang kat atas ada describe mcmna cara nak ke rumah ustaz tu.awk blh scroll n baca.xde specific address rasanya sbb dia kwsan kg.xpun awk blh tanya org kampung parit 3 tu,diorg blh tunjukkan rumahnya

      Delete
  13. Saya pernah berubat dengan sorang, kami panggil dia mr. Shah di Bukit Beruntung Rawang. Cara berubat lebih kurang sama tapi kenal banyak amalan dalam berzikir dan bersalawat. Cara amalan perubatannya tu sangat mendalam. syukur Alhamdulillah, saya lebih sihat sekarang dengan izin Allah SWT. Syukur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tahu x no tel mr shah?

      Delete
    2. En. Zul boleh cuba berhubung dengan Mr. Shah di 0122001999. encik kena mesej dulu kenalkan diri. TK

      Delete
  14. cuma mulut ustaz tu kurang ajar sikit, mmg rasa nak tampar. kadang2 rawatannya takde kena mengena dgn point awal kita nak rawat.
    sape yg tahan, tahan la.

    ReplyDelete
  15. Saya nak ucapkan terima kasih banyak buat akak teksi. Saya berubat dengan abg Shah ni. Syukur Alhamdulillah, sudah masuk bulan ke 11... hampir setahun.

    Berubat dengan abg shah ni, bukan mudah. Andai kurang sabar, mungkin tak akan berulang semula kepada dia. Nampak seperti pemarah, tapi sebenarnya apabila kita berubat dengan dia, dia mahu kita pulih sebaiknya dan berikan keyakinan hanya kepada Allah.

    Amal-amal yang dia berikan untuk saya berubat, tak boleh lebih dan tak boleh kurang, kena tepat. Seumpama kunci dan mangga, andai salah kunci, takkan mungkin mangga terbuka (ini contoh yg dia ajar buat saya beramal). Pernah dia ijazahkan pada saya amal al-fatihah 41kali pada pukul 7.15am dan pada pukul 7.15pm. Pada permulaan saya, saya buat ikut keinginan saya, 7.30 ke, 9am ker sebab yg penting saya dh buat. Dia terus taknak berjumpa saya, saya merayu untuk berikan duit lebih atau tanah sekalipun, dia tetap tidak mahu. Sampai lah saya cuba hubungi dia setelah faham maksudnya tentang kunci dan mangga. Saya amalkan, baru saya dapat rasa kan nikmat amal untuk saya berubat tu. Allahurabbi... hanya Allah yg mampu membalas kebaikan dan keikhlasan mengubati pesakit-pesakit seperti saya.

    Benar, berubat sebegini kena yakin. Jika ada doubt atau sangsi, sebaiknya tak perlu cari atau pergi jumpa abg shah ni. Dia memberitahu perkara yang hurting sebab dia tak berselindung. Saya ada meraung apabila dia bagitahu kebenaran dan perkara-perkara yg saya lalui tanpa dia tahu. Dia akan sergah saya “kau nak menangis kenapa? Amal kau dah cukup? Kau nak berjaya atau kau nak hidup atas perkara yang kau nak dengar dan tahu saja?”.

    Suami kawan I pernah disihir dan tak balik 6 bulan, setelah jumpa abg shah, Alhamdulillah, suaminya balik. Tetapi amalan-amalan yang kawan perlu amal kan lebih berat, mungkin nampak senang kerana kita biasa dengar dan rasa boleh buat. Tapi, bila di ijazahkan untuk di amal, tidak semudah apabila berada dalam keadaan yang terlampau sedih tetapi perlu tenang dan perlu bangun dan baca amalan al-fatihah dan surah lain pada waktu yg ditetapkan.

    Sekali lagi, saya ucapkan ribuan terima kasih pada akak teksi. Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blh tau puan, berapa bayaran perubatan ni ye

      Delete
    2. boleh bagu tau alamat dan no tlp?

      Delete