Tuesday 13 March 2012

PLUSLINE Auto Senawang PENIPU BESAR!

Ari sabtu lalu, kereta kak ngah aku meragam kat highway, otw nak balik melaka, overheat. Husben dia benti kat tepi jalan, nak sejukkan enjin. Tetiba datang satu towing duk sibuk2 nak tgok kete angah aku. Bg ngah tgh duk tgk enjin, dia pun sibuk nak hulurkan bantuan.

"Encik, saya nak bukak penutup ni, tapi panas, encik tolong amikkan tuala kat kete saya tu", mamat india towing tu bercakap.
Masa tu abang ipar aku pun mcm org kena pukau, ikut jek cakap dia. Lepas mamat india tu tgk2 kete tu, terussssssss kete tu tak boleh langsung idup enjinnya...huhuhu...tersadai lah 6 beranak tu kat tepi highway. Mesti mamat tu ada buat somting masa abg ipar aku gi amik tuala.

Si india tadi menggula2kan abang ipar aku, cakap bengkel dia dah dekat dah, apa kata kalau dia towing aje kete tu ke bengkel dia. Lastly, lepas discuss harga, yg kononnya takkan lebih rm300, abang ipar aku pun setuju.

Dari situ bermula kes penipu besar india ni bermulaaaaaaa dengan lebih dasyat lagik. Lepas duk belek2 kete abang ipar aku sampai 2, 3 jam...dia kata takleh baiki gak. Kena buat esok hari. En suami jadi penyelamat, pi jemput keluarga angah aku...sian diaorang, duk berlapar kat bengkel tu...ingat boleh setel, rupanya si india tu memang penyangak besar kat situ...huhuhu

Ari isnin, (ahad kononnya diaorag tutup), india tu call, bgtau jumlah pembaikian yg diaorang buat adalah rm1900.00...terkejut sakan bg ngah aku...huhuhuu..frust menonggeng semua orang...kalo semak balik ikut kerosakan, maybe adalah dalam rm400 - rm500 aje. Diaorang ni memang dasar kaki belit sungguh.

Panjang lagik kisah yg tragis ni. Siap en suami pi bengkel tu, marah2, and then dapatlah diskaun rm100 aje...itupun lepas minta bantuan seorang kawan berpangkat inspector huhuhuuh...sakit giler hati aku bila dgr kisah ni dari angah...aku doakan moga cepat2 lah workshop ni lingkup, bermasalah dan jatuh bankrap.

Rupa-rupanya dah byk sangat kes diaorang ni. Kalo korang google, memang dah banyak gile kes2 mcm ni jadi dan melibatkan bengkel ini. Banyak kete yg tersadai, dan tidak dituntut oleh owner...

So, next time for my guide and for ur info also...

If ur car is broke at the highway, do only CALL PLUS!!!!   They will send u to the nearest toll, or if can nego asked them to send u to ur nearest toll tempat u all senang nk minta bantuan. If need to pay them rm300, just pay them so u can get help from ur trusted workshop ONLY.

Towing yg benti nak tolong u all to sebenarnya hanyalah SCAM kebiasaanyaaaaaaaa...and we also must have some knowledge about car..so if there are anything happened, we will be prepared...huhuhu...

"Ya Allah, Kau bantulah keluarga kakakku, ko berikanlah mereka2 yg menganiya kakak ku dengan balasan yg setimpal" aminnnn...

p/s: memang aku geram dan sakit ati sangattttttttttt...huhuhu

3 comments:

  1. Betul hari terdetik nak call bengkel plusline ,sebelum call aq semak katt google baru tau cerita ni. Frushh sbb ceritanya sama yg aku hadapi. Sbb overhead kono RM2,600. Hati2 korang kalau ada breakdown pastikan towing plus atau insurans. Kalau dia orang caj RM140. Info India naik iswara merah muke mcm mintak penampor.

    ReplyDelete
  2. ASSALAM BANG, BOLEH CALL SAYA? SAYA KENA DENGAN BENGKEL AUTO PLUS SENAWANG.... 0125165120, KALAU ABG KENA DENGAN BENGKEL SAMA, BOLEH TAK CALL SAYA?

    ReplyDelete
  3. Hati hati juga dgn sree re auto workshop.di seremban jaya Dan Qz workshop ttj

    ReplyDelete