Wednesday 16 January 2013

Duhai hati..tenanglah dikau

Akibat penyakit 'gatal' menjadi2 nak tahu jantina bb, aku gi scan sekali lagi...tanpa en.azam. Lama menunggu di klinik kerana banyak checkup fomema pada hari tu. Berduyun2 makhluk asing dapat suntikan. Hampir 1 jam lah juga masa menunggu. Akhirnya dapat juga masuk jumpa doktor ruhaya. Alangkah gumbiranya ati, sebab hampir 5, 6 kali nak buat appoinment tapi tak kesampaian sebab doktor lain yg bertugas.

Kebetulan alat ultrasound baru telah dipasang di klinik tu...masih lagi dalam peringkat percubaan, and rasa-rasanya mcm aku antara org terawal diimbas guna alat tu. Puas lah doktor mengetest alat tu pada perutku.. lama jugak, hmpir setengah jam scanning tu dibuat..selalunya 5 minit pun payah.

Berita yg kutunggu2, doktor dah maklumkan, tapi dengan satu lagi berita yg tak best. Aku terkedu...huhuhuhu

Ada fibroid dalam rahim sebesar 5cm. Doktor minta refer pada klinik kerajaan tempat aku checkup. Dalam susah2 ati ni, Allah temukan aku dengan satu artikel dari satu blog http://drzubaidi.com/blog/?p=1805, petikan dari blog tersebut...

Fibroid adalah ujian Allah pada hambaNya...tiada siapa yg minta ditimpa musibah begini...hadapi dengan sabar dan berusaha mencari rawatan...

No comments:

Post a Comment