Monday 7 January 2013

Kepenatan 'mengemas'

Semalam entah apa rajinnya en.suami, duk punggah bilik belakang dan pindahkan barang2 ke stor belakang. Yang tak bestnya, abih aku terpaksa menjoinkan diri dengan aktiviti tersebut, huhuhu sebab dah paham sangat kalo en.suami mengemas, habislah barang2 aku dibuangnya..wawawa..
Masa tu kul 3 petang, tgh temankan izzah tido kununnya, and aku pun nak tido juga sebab baru balik dari giant ngan izzah, malas masak, lunch kat sana dua beranak.

Rasa tensen mula datang bila tengok makin kemas makin banyak barang nak kena buang...huhuhu..
Stok 'tupperware' aku abih disusunnya kat stor belakang, dah susah ati aku, nnt kalo berhabuk, berdebu mcm mana..kehkehekehekhe...saje jek nak menguji kesabaran en.suami..sedap aje dia balas "Alah, bukan mahal pung...beli lah lagi nnt kalo dah buruk"...wawawawaw

Dari kul 3 kami berkemas, hinggalah pukul 7 mlm...punyalah penat...walaupun aku duk tulung sapu2 aje...angkat2 barang memang en.suami lah yg buat..kdg2 kena dera gak, gi hntar barang kat stor belakang...

Tapi alhamdulillahhhhh...berkat kerajinan en.suami semalam, akhirnya bilik tu jadi kemas dan cantik semula...dah jadi sebuah bilik semula...hehehhe..sebelum ni dah macam rumah hantu a.k.a longgokan barang...dah yg bestnya, bila izzah bangun terus buat dialog.."mama ngan ayah kemaskan bilik untuk izzah ek, mlm ni izzah tido bilik ni lah, bilik mama tak bestttt" heheh gelak aku mendengarnya... hehhehe

p/s : Perkara yg paling tak best ialah...huhuhu..aku takleh tido mlm tadi sebab keletihan yg amat sangat....huhuuu..en,suami senang ati je leh lelap...bini dia ni terkebil2...memang dah perangai aku, kalo penat melampau2 aku tak leh nak tido...huuhuh...

No comments:

Post a Comment