Tuesday 5 June 2012

Lagi berita kematian

Hari ini 5 Jun 2012, aku naik keje selepas bercuti selama 4 hari, balik ke melaka, terpandang status fb seorang kawan tentang kematian kenalan rapatnya. Al-fatihah buat arwah. Dari cerita yg ditulis, jelas sekali yg arwah adalah seorang manusia yg baik, di mana pada hari jenazah hendak dikebumikan, ramai yg mengambil peluang melawat jenazah kali terakhir. Solat jenazah dibuat beberapa kali bagi menunaikan hasrat hati penziarah untuk khidmat kali terakhir pada arwah.

Dan pagi ini juga, mengukir kisah segar dalam ingatan buat aku, betapa takdir Allah itu sudah tertulis cantik untuk diriku. Rasa debar malam tadi ketika hendak melelapkan mata rupanya titik mula nukilan cerita hari ini.

Bila hati rasa tak sedap,
Mata tak boleh lelap, AKHIRNYA aku bangun lewat nak ke kerja hari ini.

Rutin hariku sedikit teranjak,
Sehingga leka rumah tak berselak, AKHIRNYA aku terpaksa bangkit mengunci pintu rumah.

Mulakan perjalanan dengan doa,
Rasa lega dalam jiwa, AKHIRNYA aku terselamat dari bala...

p/s : Macamana lah aku boleh tak nampak kereta sebesar avanza meluncur laju depan mata. Ya Allah, terima kasih kerana masih memberi aku dan anakku kesempatan bernafas dibumi Mu ini lagi...

No comments:

Post a Comment